این هیأت در سرمای اخیر بخاری و پتو به نیازمندان داد+عکس و فیلم

مسئول هیأت عشاق الزهرا (س) شهرستان قائن با اشاره به اینکه از جمعه ۲۳ دی‌ماه که سرمای بسیار شدیدی در شرق کشور به خصوص استان خراسان جنوبی ایجاد شد، گفت: در مجموع ۳۰ بخاری برقی تهیه کردیم و به خانواده‌هایی که مریض داشتند، رساندیم.

این هیأت در سرمای اخیر بخاری و پتو به نیازمندان داد+عکس و فیلم

سیدمجتبی ترحمی، مسئول هیأت عشاق الزهرا (س) شهرستان قائن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت سومین همایش ملی علمی پژوهشی پدافند غیر عامل اظهار داشت: هیأت ما از سال ۱۳۸۱ و همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و بعد از ایام اعتکاف راه‌اندازی شد و نزدیک به ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد.

وی افزود: جلسات هفتگی هیأت ما هر پنجشنبه در مهدیه شهرستان برگزار می‌شود و در مناسبت‌ها مانند محرم به دلیل جمعیت و استقبال مردم، مجلس را در سالن‌های ورزشی برپا می‌کنیم. به  ۱۲۰ خانواده نیازمند، هر ۴۰ روز بسته غذایی می‌دهیم  ترحمی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است در حوزه خدمات اجتماعی از قبیل کمک به تهیه جهیزیه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی و کمک به خانواده‌های نیازمند وارد شده‌ایم، گفت: هم‌اکنون ۱۲۰ خانواده نیازمند زیر پوشش هیأت ما هستند که هر ۴۰ روز، بسته غذایی از ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به آن‌ها اهدا می‌کنیم.

سالی ۷ جهیزیه به دختران دم‌ِ بخت می‌دهیم مسئول هیأت عشاق‌الزهرا (س) گفت: برنامه‌ریزی داریم تا هر سال به ۷ خانواده که دختر دم بخت دارند، جهیزیه اهدا کنیم. در سال‌های نخست این جهیزیه به صورت کامل بود و تمام اقلام آشپزخانه را اهدا می‌کردیم، اما با مشکلات اقتصادی ایجاد شده و گرانی در حال حاضر تنها ۳-۴ قلم شامل یخچال، تلویزیون، فرش و گاز را اهدا می‌کنیم و گاهی نیز کمک هزینه خرید جهیزیه به صورت نقدی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عمرانی ما عمدتاً در روستاها دنبال می‌شود، گفت: ساخت حمام و سرویس بهداشتی در دستور کار ماست که در شهرستان قائن برای ۱۲ خانه ساختیم و در روستاها نیز همین کار را پیگیری می‌کنیم.

در سرمای اخیر بخاری برقی به ۳۰ خانواده نیازمند دادیم ترحمی با اشاره به اینکه از جمعه ۲۳ دی‌ماه که سرمای بسیار شدیدی در شرق کشور به خصوص استان خراسان جنوبی ایجاد شد، برنامه‌ریزی برای کمک به خانواده‌های نیازمند زیر پوشش داشتیم، گفت: در مجموع ۳۰ بخاری برقی تهیه کردیم و به خانواده‌هایی که مریض داشتند، رساندیم و همچنان نیز در اختیار آن‌هاست تا در صورت بروز موج دیگری از سرما بتوانند خود را گرم کنند. سه وانت لحاف ضخیم نیز تهیه کرده و به خانواده‌های نیازمند و روستاها ارسال کردیم.

مسئول هیأت عشاق‌الزهرا (س) ادامه داد: حسینیه شهرک نیز با بخاری‌های کپسولی تجهیز شد تا در صورت نیاز، خانواده‌های نیازمند را آنجا ساکن کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از روستاهای شهرستان گاز برای ساعاتی قطع شد که با تهیه بخاری گازی و یا هماهنگی با خانه‌های همسایه‌ها تلاش کردیم، در آن ساعات مانع آسیب به خانواده‌های نیازمند شویم.  

این نوشته در فرهنگ ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید